Quinten Heymann en Bas Bloemen vertellen over de Holbox Open

De derde editie van het Campine Junior Golf Classic, de Holbox Junior Open, werd gehouden van 9 t/m 11 juli 2021 op de Herkenbosche. Namens Golfclub Brunssummerheide deden Ruben Schreurs, Bas Bloemen, Quinten Heymann en Gianni en Jamiro van der Veeke mee. Quinten en Bas vertellen over hun ervaringen!

Quinten Heymann
"Ik vond het een hele leuk ervaring om mee te mogen doen aan Holbox. Het was mijn eerste grote internationale 3 daags toernooi. De eerste dag kwam ik daar aan en het golfen ging lastig. Ik had buikpijn van de zenuwen en de eerste paar ballen op de range waren even slecht als de eerste dag dat ik op golf zat. Toen mijn ronde begon stonden er mensen te kijken bij de eerste teebox.
De eerste dag was uiteindelijk de beste dag van het weekend. De tweede dag ging een stuk minder, na hole 12 moest ik huilen doordat ik zo slecht aan het golfen was. Uiteindelijk heb ik me de laatste holes nog goed herpakt maar maak ik mijn slechste rondje in tijden. De derde dag ging ik wat minder zelfverzekerd de ronde in. De eerste 9 holes gingen heel slecht maar uiteindelijk ging de 2e negen een heel stuk beter. Ik ben uiteindelijk 4e geworden in mijn categorie en ben een geweldige ervaring rijker. Ik verheug me nu al op volgend jaar."

Bas Bloemen
"We hebben ons lange tijd voorbereid op dit toernooi en eindelijk was het daar. Op vrijdagochtend vertrokken we met z’n allen in de camper van Elliot naar Herkenbosch. Na het inslaan was het zover. Ik stond met heel wat spanning op de eerste tee en sloeg gelukkig een goede drive. Ik speelde samen met twee Duitse jongens. Ik speelde de eerste dag best goed, maar de driver wilde helaas niet meewerken dus daardoor werd het een ronde van 80 slagen (+8). Er waren dus wat verbeterpunten die ik de dag erna probeerde op te lossen en dat lukte.
Op dag 2 speelde ik samen met Ruben dus dat maakte de flight al een stuk leuker en gezelliger. Mijn driver ging stukken beter dan op dag 1 en ik stond daardoor -1 na 12 holes. Helaas duurde dat niet lang want door een dubbel bogey op hole 13, een 8 op hole 17 en nog wat bogeys tussendoor moest ik weer een ronde van 80 slagen noteren. Ik was flink teleurgesteld na die ronde maar ik had nog een dag te gaan. Op de laatste dag speelde ik redelijk maar goed genoeg om de parren te maken. Helaas maakte ik op de tweede negen holes in korte tijd twee dubbel bogeys, waardoor ik terugviel naar +6 voor de dag na 12 holes. Gelukkig had ik deze dag wel nog een goed einde want met nog een bogey op 16 en een birdie op 18 met een vol terras kon ik op de laatste dag een ronde van 78 slagen noteren (+6).
Het was een geslaagd weekend met nog enkele verbeterpunten maar het was ook heel leuk om dit samen met het team te doen. Ik ben uiteindelijk op de 20ste plaats geëindigd en daar kan ik wel tevreden mee zijn. Op naar volgend jaar!"

Holbox Junior Open
De derde editie van het Campine Junior Golf Classic, de Holbox Junior Open, werd gehouden van 9 t/m 11 juli 2021 op de Herkenbosche. Het toernooi wordt ondersteund door hoofdsponsor Holbox, door golfbaan de Herkenbosche en door Top Golf Academie Limburg. De Top Golf Academie Limburg (TGA Limburg) heeft als doel Limburgse golftalenten een trainingsprogramma aan te bieden dat kan leiden tot het niveau van wereldtop golfprofessionals. Onze clubpro is Elliot van der Veeke is als Technisch Coördinator verbonden aan Top Golf Academie Limburg.

Telefoon: