WeCo Laddercompetitie

WeCo Laddercompetitie met handicap verrekening (Singles en Foursomes)

• Er zal een ladder wedstrijd single matchplay voor dames en heren afzonderlijk, als ook een ladder wedstrijd voor dames, heren en mixed Foursomes matchplay worden gespeeld.
  • Inschrijven kan vanaf 1 februari tot 31 maart.
  • De Single competitie telt mee voor verkiezing golfer / golfster van het jaar.
  • Deelname staat open voor handicap categorie 1 t/m 5 (-9 t/m 36).
  • De Baan-handicaps in deze ladder wedstrijden worden 3/4 verrekend met een maximum van 18 slagen.
  • Voorbeeld: in een Single match moet de volgende berekening worden toegepast:

((B-hcp speler A) - (B-hcp speler B)) x 3/4.
  • De handicap berekening voor de Foursome wedstrijden geldt als volgt: Het paar met de hoogste gezamenlijke handicap (stel A en B) krijgt van het andere paar (C en D) een aantal handicap slagen dat gelijk is aan:

(((B-hcp A + B-hcp B) - (B-hcp C + B-hcp D)) x 3/4) / 2
    ((11 + 12) - (8 + 10)) x 3/4) /2
    (((23 - 18)) x 3/4) / 2
    (5 x 3/4) / 2 = 2 slagen
  • Afronden: 0,5 of hoger naar boven. Ook hier met een maximum van 18 slagen.
  • Bij gelijke score wordt voor het bepalen van de winnaar een sudden-death-play-off gespeeld, te beginnen bij hole 1 van de gespeelde combinatie. De toegepaste handicap verrekening geldt weer opnieuw voor de sudden-death-holes.
  • De nummers 1 en 2 van het seizoen 2019 zullen, als zij weer inschrijven, worden geplaatst. De overigen worden door loting ingedeeld.
  • Na de indeling op het wedstrijdschema door de wedstrijdcommissie zullen de deelnemers zelf de dag en tijd moeten bepalen waarop de wedstrijd wordt gespeeld.
  • De uiterste datum waarop de wedstrijd moet worden gespeeld staat op het wedstrijdschema aangegeven.
  • De verantwoording om tot een afspraak te komen en te zorgen dat de partij doorgang zal vinden ligt bij iedere deelnemer.
  • Indien dat niet lukt, dient men zo spoedig mogelijk de wedstrijdcommissie daarvan op de hoogte brengen.

Indien deze regels niet worden nagekomen, is de wedstrijdcommissie gerechtigd regulerend op te treden.